News

Fornetti csak egy van!

Fornetti csak egy van!
2011. 03. 10., Thursday, 10:49

A vevők minden nap szavaznak

Évtizedek óta nem jelent meg igazi magyar élelmiszeripari márka a nemzetközi piacon. Míg a korábbi sztárok szinte nyomtalanul eltűntek, a Fornetti néhány év alatt valóságos diadalutat járt be Európában, és immár a kontinensen kívül is. A „pogácsás lánc” - mintegy 7000 tagot számláló! - boltjait Isztambultól Torontóig megtalálni, és a fejlődés egy percre sem állhat meg. Még akkor sem, ha kiválik egy partner a jól működő hálózatból. Erről, és a Fornetti sikerének titkáról is kérdeztük az alapító tulajdonost, Palásti József pékmestert.

- A napokban jelent meg a hír, hogy a dunántúli terület egy részén hálózatot üzemeltető, ráadásul Horvátországban is már több mint egy évtizede működő partnert, a Fornetti Pannon néven ismert Kft.-t a Fornetti Franchise kizárta soraiból. Egy szokásos magyar belharc vagy valami más érdek állhat a közlemény mögött? Netán pénzügyi, elszámolási viták vezettek a szakításhoz?

Palásti József: Egyáltalán nem ez utóbbiról van szó! A tízéves együttműködés során partnerünk mindig szerződésszerűen teljesítette fizetési kötelezettségét. A veszélyhelyzetet, amelynek véget kellett vetnem, az okozta, hogy a válságévekben az igali partner, gazdasági megfontolások miatt, nem hajtotta végre az aktuális fejlesztési programokat, sem a kereskedelmi partnerek bolti technológiáinak modernizálása, sem az élelmiszerminőség és –biztonság továbbfejlesztése területén. A Fornetti Franchise-nak alapvető és elsőszámú feladata manapság, hogy megvédje a vásárlóit a negatív külső piaci hatásoktól. Árainkat stabilizáljuk, és ahogyan eddig is, újabb és újabb termékekkel, szolgáltatásokkal kívánjuk megtartani a vevőink elismerését, bizalmát. A vásárlók minden nap pénztárcájukkal szavaznak azáltal, hogy a mi termékünket választják-e vagy sem! Bár 32 éve vagyok pékmester, és mindeddig megtudtam felelni nap mint nap a vásárlóimnak, de pontosan tudom, hogy a tegnapi sikereimért holnap a vevő nem fizet, mert mindig új, több és jobb kell a vásárlói bizalom fenntartásához.

- Egy ilyen kemény versenyhelyzetben nem túl kockázatos döntést hozott?

P.J. - Az igali partner kizárása franchise rendszerünkből nem a könnyű vagy nehéz döntés kategóriája. Nekem sem hiányzik a fölösleges vita, mert az én életem a szakmai innováció, a franchise rendszer építése és hál’ Istennek van dolgom elég. A Fornetti Franchise alapító tulajdonosaként azonban kötelességem volt a vevők és a befektetők érdekének védelmében megválni attól a partnertől, amelyik nem képes vagy nem akar együtt haladni az adott kor követelményeivel, aki veszélyezteti saját kiskereskedő partnerei profitérdekeit, és aki a válság éveiben nem hajlandó végrehajtani a vásárlók érdekében eltervezett programokat. Fogyasztóink és az üzleti partnereink bizalmának megtartásához jelenleg komoly anyagi áldozatvállalás szükséges, amelyet a Fornetti hálózat tulajdonosai szinte kivétel nélkül megértettek.

- Ez azt jelenti, hogy az igali üzemben gyártott péksütemények élelmiszerminőségi és - biztonsági szempontból nem megfelelőek?

P.J. - Olyan minőségellenőrzési programot működtetünk, amely mindeddig biztosította, hogy az igali üzemben élelmiszerfertőzés vagy hibás anyagok feldolgozása nem történt meg. Ellenben nem történtek meg azok az élelmiszerminőséget és - biztonságot erősítő beruházások, amelyek a Fornetti fogyasztók és a Fornetti márka termékeinek aktuális garanciáihoz szükségesek. A minőségi péksüteménygyártás tudniillik ott kezdődik, hogy kiktől szerezzük be az alapanyagot, hajlandóak vagyunk-e magasabb árat fizetni a minőségvédelem érdekében az alapanyagokért, és milyen erős saját belső kontrollt építünk fel a biztonságos élelmiszergyártás maradéktalan megvalósítása érdekében.

- Ma, amikor a világ tele van alapanyagbotrányokkal, a jó élelmiszer feltétele a nyersanyag és az ellenőrzés. De mit ért Ön a bolti technológiák modernizálásán? Elavult lenne a Fornetti hálózat?

P.J. - A Fornetti franchise rendszerből a vásárlók az üzleteket látják, hiszen ott vásárolnak. Ezeket többnyire családi vállalkozások, franchise partnerek működtetik. Ők ruháznak be saját üzleteikbe, ők kelnek fel hajnalban, az ő boltjaikban találkozik a vásárló a Fornetti tudásával. A gazdasági válság elsősorban az ő kisbefektetéseiket veszélyeztette, hiszen az átmeneti forgalomcsökkenés sokukat nehezebb helyzetbe hozta. A magyar piacon az a megengedhetetlen helyzet állt elő, hogy míg a kecskeméti központhoz tartozó, Magyarország nagyobb részét, beleértve Budapestet is lefedő franchise területen a 2009-2010 években a partnerek üzleteinek technológiai megújítására 1,5 milliárd forintot fordított a Fornetti Kft., ezzel segítve több, mint 600 partnerének munkáját, fejlődését, addig sajnos ez nem mondható el a volt partnerünk által működtetett területről. Ezt pedig nem engedhetjük meg egy országon belül, főként nem hazánkban, ahol a Fornetti létrejött.

- Érhette, érheti-e kár emiatt a vásárlókat?

P.J: A volt igali, master franchise partnerünk által ellátott megyékben a minőségjavító technológiai beruházások elmaradása miatt nem azt a minőséget kapta a pénzéért a vásárló, és nem azt a választékot találta eddig, mint amit megérdemelt volna! Nem lehet egy országban kétszintű, egymástól eltérő színvonalú franchise rendszer. Nekem pedig az a kötelességem, hogy Fornettiből csak egy legyen! Az eredeti, az igazi. A Somogy megyei, vagy a Baranya megyei vásárló a pénzéért ugyanazt érdemli küllemben és tartalomban, minőségben és biztonságban, mint a budapesti Fornetti partner, vállalkozó és fogyasztó.

- Akárhogy is nézzük, az igali partner kizárásával belső konkurenciát teremtett az országban. Nem tart attól, hogy a korábbi partner veszélyezteti a Fornetti piacát?

P. J: Én imádom a versenyt. Van is mostanság sok szép feladat körülöttünk, amikor a Fornetti Franchise Isztambulban, Moszkvában, Bakuban és az amerikai kontinensen, Torontóban nyitja üzleteit, illetve a 2011-es német exportcsomagot készíti elő. Egy igali vállalkozó, aki kizárta magát a velem való együttműködésből nem tekinthető versenyproblémának. Az igali vállalkozásnak valóban rendelkezésére állt minden lehetőség a Fornetti múltbeli tudásából. A Fornetti számára ez már a múlt. Én a Franchise felhasználó partnereimre és a vásárlóimra fogok koncentrálni. Amiben biztos vagyok, hogy a vásárló jól jár. Az ilyenkor szokásos brand váltási hercehurca eltart néhány hónapig, Fornetti csak egy van, nem mosható össze más márkanevekkel. Mindent megteszünk a vásárlók megtévesztésének megakadályozása érdekében. A Fornetti Franchise ereje abban áll, hogy a szóban forgó területeken is villámgyorsan felemeljük a minőséget. Sok kellemes, új termék és meglepetés fogja megmutatni azt, hogy mit tesz „az eredeti, az igazi Fornetti” a fogyasztóiért és a partnereiért.

A hír megjelent több médiában is:

Délmagyar: Megvált egyik franchise partnerétől a Fornetti

Élelmiszer: Igalt kivetette a Fornetti

Pénzcentrum: Rendkívüli felmondás: szerződést bontott a magyar sikercég

Trade Magazin: Igal távozott a Fornetti Franchise hálózatból

Napi Gazdaság: Vihar a magyar látványpékség-birodalomban - szakított a Fornetti

Propeller: Rendkívüli felmondás: szerződést bontott a magyar sikercég

168 óra: Megszűnt a szerződés a Fornetti és egyik jelentős partnere, a Fornetti Pannon Kft. között.

Élelmiszer: Vihar a magyar látványpékség-birodalomban (Frissített!)

Budapest Business Jurnal: Fornetti rows with master franchisor

Cookies are small text files used by websites to provide better and more efficient customer experience. According to general regulations we can only store the essential cookies in your browser. To use use other cookies we need your permisson.

By clicking "Authorize all cookies" you'll recieve the best user experience. On the other pages you can authorize different types of cookies one by one.

You can find all information about cookies and privacy protection on the Data protection page.

Without these cookies our website could not give the best customer experience.

By accepting the regulation these cookies are getting authorized.

Name Provider Reason Validity
PHPSESSIDfornetti.huSession ID, helps storing the status between page loadsEnd of session
cookieConsentfornetti.huUsed for storing your cookie settings.1 year
Up