Aryzta
Stratégia
Globális piac
Új vezérigazgató az ARYZTA AG élén – uj_vezerigazgato a globális célokról és a Fornetti kiemelt szerepéről

„Meg kell találnunk az egyensúlyt”


 

Az év elejétől új vezérigazgató irányítja az ARYZTA AG-t: Michael Schai személyében tapasztalt és tetterős vezető érkezett az anyavállalatunk élére. Ahogy Urs Jordi a bemutató/bemutatkozó videóban konferált: az ARYZTA nehéz, de sikeres négy éven van túl, és a régi-új szakember érkezésével pedig még az eddigieknél is sikeresebb fejezet kezdődhet a cégcsoport életében.

Michael Schai
vezérigazgató, Aryzta AG

                                               
 

Kezdjük is ezzel: mit jelent ez a kijelentés pontosan; hogyan fog kinézni az új fejezet?

 

Michael Schai: Számomra ez egyfajta hazatérés. Pályafutásomat a Hiestandnál kezdtem 2000-ben, majd az Aryztanál dolgoztam. Aztán néhány évre elmentem, és most visszatértem. Hivatalosan ez a 19. évem az Aryztánál. A sütőipar nagyon vonzó iparág, és úgy gondolom, hogy az elmúlt 30 évben nagyon jól teljesítettünk. Azonban 2015 körül a vállalat egy kicsit túl „agresszív” lett. A terjeszkedés érdekében túl gyorsan, túl sok vállalatot vásároltunk fel, ami számos problémához és kihíváshoz vezetett. Amikor Urs Jordi és a csapata három és fél évvel ezelőtt átvette a céget, sikerült visszatérnünk a helyes útra, egy jó stratégiával rendelkező, jó céggé váltunk újra. Volt néhány év, amikor talán egy kicsit eltértünk az eredeti stratégiától, de mostanra visszatértünk a gyökerekhez, és normál értékeket valló vállalattá váltunk. Ezért most ismét tudunk növekedni, és igazán jó alapokon tervezhetjük a jövőt. Ennek fenntartása lesz a feladatom a következő három-öt évben.

 

“…Ennek fontos eleme a Fornetti is, ahol rengeteg büszke, szenvedélyes, elkötelezett ember dolgozik, akik szeretik a vállalatukat, a munkájukat…”

Ön nagy tapasztalattal rendelkező szakemberként érkezett a céghez. Milyen vállalatot szeretne felépíteni?

 

Michael Schai: Nagyon hiszek a stratégiánkban, de ez csak a munka 20%-át teszi ki, a 80%-át a cégkultúra és azok az emberek alakítják, akik az elképzeléseket életre keltik. Örülök, hogy tavaly nagyon jó évet zártunk, újra erős vállalat vagyunk. Ha körbe nézek, rengeteg szenvedélyes embert látok a vállalatban, járjak bárhol is a világban. Lehet, hogy az elmúlt négy-öt év során voltak nehéz időszakok, de mindannyian hajlandóak voltak arra, hogy új fejezetet írjanak. Az én hitvallásom az, hogy elvigyem a kollegákat egy olyan útra, ahol felszabadulhat az energiájuk, a szenvedélyük, az elkötelezettségük, ezáltal a stratégiáinkat képesek legyenek végrehajtani és kövessék az általunk meghatározott irányvonalakat. Az Aryzta csapatának 9500 tagja van Magyarországtól Új-Zélandig, Japántól Spanyolországig, és az, hogy hogyan tudunk együtt dolgozni, és sikerre vinni a vállalatot, azt hiszem, ez lesz a legfontosabb kulcsa a munkámnak. Ez egy kiváló lehetőség, és ha mindenki egy irányba húz, ha mindenki beleadja magát, akkor fényes jövő elé nézünk. Mindannyian különbözőek vagyunk, de ha közösek a céljaink, akkor a részek összekapcsolódnak. Ennek fontos eleme a Fornetti is, ahol rengeteg büszke, szenvedélyes, elkötelezett ember dolgozik, akik szeretik a vállalatukat, a munkájukat. Büszkék arra, amit csinálnak. Tudják, hogy volt néhány komoly kihívásunk, de mindannyian hajlandóak fejlődni és továbblépni. Ez jó jel, és úgy gondolom, hogy erre kell építenünk.

                                               
 

                                               
 

Hogy látja: milyen szerepet játszik a Fornetti a csoporton belül?

 

Michael Schai: Eddig csak 36 órát töltöttem itt, de még mielőtt idejöttem volna, találkoztam olyan emberekkel, akik Magyarországról, Bulgáriából, Romániából jöttek, és amikor mondtam, hogy a Fornetti anyavállalatánál dolgozom, az emberek büszkék voltak, és azt mondták: ismerik a Fornettit. Tudtam, hogy ez egy olyan márka, amelyet a vásárlók nemcsak ismernek, de szeretnek is – sokuk a Fornettin nőtt fel. Aztán azt is láttam, hogy az irodákba belépve, ez azon kevés munkahelyek egyike, ahol láthatod, hogy mit csinálunk. A bejáratnál péksüteményekről készült fotók vannak, képek a pékségekből. A világunk, hogy éppen hány országban vagyunk jelen... Ez a tárgyalóterem szintén felvonultatja a meghódított országokat és az értékeket, amiket vallunk. Így az az érzésed, hogy a Fornetti tényleg szenvedélyesen szereti a pékipart, azt a munkát, amit végez. Látom azt a bizonyos büszkeséget, azt a bizonyos szenvedélyt, hogy: Igen, én a Fornettinél dolgozom! A piacon sincs ilyen erős márka, amelyet a helyi emberek ennyire jól ismernének és szeretnének.

                                               
 

Ön a kinevezésekor 100 napos programot hirdetett, és most a 45-diknél tart. Merre megyünk a következő hetekben, milyen érzései vannak?

 

Michael Schai: Úgy látom, a Fornetti csapata érti a 100 napos terv alapvetéseit, és érzik a terv mögötti energiát is. Lehet, hogy lesznek hullámvölgyek, de ez az energia segíthet átjutni rajtuk. A terv keretében mindenki elismeri, hogy voltak problémáink, de mindannyian összefogtunk, és elköteleztük magunkat a jobbítás mellett. Amikor a vállalat túl lesz a 100 napos terven, akkor a Fornetti jobb lesz, és a tapasztalatokat meg tudjuk osztani más piacokkal is. Minden piacnak vannak csúcspontjai és kihívásokkal teli időszakai is, de ha átmegyünk a nehéz időszakokon, az jó tapasztalat lesz. 55 nap múlva egy esetleg kedvezőtlen, nem optimális helyzetből egy sokkal jobb színvonalra tudunk majd eljutni.

Fornetti volt az első cég, amelynek a meglátogatását választotta. Milyen benyomásokat szerzett?

 

Michael Schai: Nem ismertem közelebbről az üzletet, és nagyon szerettem volna a saját szememmel látni. Azt is hallottam, hogy tavaly voltak kihívásaink, és azt is, hogy a csapat felállt. Jó volt látni, hogy mindenki magáénak is érzi a dolgok rendbetételét. Gratuláltam is a csapatnak. Azt akartuk jelezni, hogy nagyra értékeljük, amit Kovács Zoltán és a csapata tett és tesz. Ha vége a 100 napnak, mindenképpen vissza akarok jönni, hogy megnézzem újra: hova jutottunk és merre tartunk?

“…Látom azt a bizonyos büszkeséget, azt a bizonyos szenvedélyt, hogy: Igen, én a Fornettinél dolgozom! A piacon sincs ilyen erős márka, amelyet a helyi emberek ennyire jól ismernének és szeretnének…”

                                               
 

                                               
 

Ön szerint mi lehet a kulcsa annak, hogy az Aryzta folytassa a megkezdett utat, és továbbra is sikeres, mérhető előnyökkel rendelkező vállalatként működjön a piacon?

 

Michael Schai: Fáradhatatlanul a minőségre és az élelmiszerbiztonságra kell összpontosítanunk. Ez a kulcs. Nem okozhatunk csalódást a vásárlóinknak. Mindig, mindenhol, ahol Aryzta-termék kerül a polcokra, annak jó minőségűnek és biztonságosnak kell lennie. A második számomra az innováció. Hogyan hozhatunk új formákat, új ízeket, új koncepciókat, és hogyan kelthetjük a fel a vásárlóink érdeklődését? Az a célunk, hogy globális bevételeink legalább 15%-a olyan termékekből származzon, amelyek kevesebb mint három éve vannak a piacon, és amelyek az innováció eredményei. A harmadik számomra a hatékonyságra és a költséghatékonyságra való nagyfokú összpontosítás. A piacon nagy a nyomás, a megélhetési költségek, az infláció, a kiskereskedők – ezek szerepei mind-mind fontos tényezők. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a jó minőség, az innováció és a versenyképes költséggazdálkodás között. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy nem vagyunk hatékonyak! Minden évben meg kell vizsgálnunk, hogy mindent, amit teszünk, tudjuk-e csinálni jobban, tudunk-e még hatékonyabbak lenni? Jó minőség, élelmiszer-biztonság, innováció és a hatékonyságra, a költséghatékonyságra való fáradhatatlan összpontosítás – ez a hosszú távú siker receptje.

Hogyan képzelhetjük el Michael Schai-t, amikor nem dolgozik? Mi az, amit fontosnak tart elmondania magáról? 

 

Michael Schai: Szeretek dolgozni, ez teszi ki az életem jelentős részét. A másik legfontosabb része a család: a feleségem és két gyermekem. A feleségemmel visszaköltöztünk Ausztráliából Svájcba, a gyerekek Ausztráliában maradtak. Ők 19 és 20 évesek, és úgy döntöttek, hogy ott maradnak, és ott fejezik be a tanulmányaikat. Szabadidőmben szeretek a szabadban lenni, szívesen kirándulok a természetben. Szeretek síelni, túrázni, nyáron kerékpározni. A bakancslistámon szerepel egy négy-ötnapos kerékpártúra a Kárpátokban. Beszéltem a román csapattal, és mondtam nekik, hogy egyszer szeretnék 4-5 napot kerékpározni Dél-Magyarországon és Románia északi részén, az erdélyi Kárpátokon keresztül. Ez az álmom, amit szeretnék egyszer megvalósítani. Olykor-olykor szeretek horgászni is. Ha énidőt akarok, akkor elmegyek egy tóra és horgászom. Gyakran nem fogok semmit, de nem is ez a lényeg. Ez egy kicsit olyan nekem, mint a jóga: ilyenkor elcsendesülök, gondolkodhatok és pihenhetek.

A sütik olyan kis szöveges fájlok, melyeket a weboldalak felhasználhatnak arra, hogy még hatékonyabb felhasználói élményt nyújtsanak. A jogszabályok értelmében csak az oldal működéséhez teljesen nélkülözhetetlen sütiket tárolhatjuk az Ön böngészőjében, minden egyéb más süti használatához az Ön engedélyére van szükség.

A "Minden süti engedélyezése" gombra kattintva érhető el a legjobb felhasználói élmény, valamint a további füleken egyesével is engedélyezheti a különböző célú sütiket.

Az Adatvédelem oldalon megtalál minden információt a sütikről és adatvédelemről.

Ezen sütik nélkül az oldalunk nem tudja a legjobb élményt nyújtani, bizonyos funkciók működése akadályozva lenne.

A szabályzat elfogadásával ezen sütik engedélyezésre kerülnek.

Név Szolgáltató Cél Érvényesség
PHPSESSIDfornetti.huMunkamenet-azonosító, a látogató böngészési állapotát rögzíti az oldalbetöltések között.Munkamenet vége
cookieConsentfornetti.huA látogató sütikkel kapcsolatos beállításait tárolja.1 év
Fel