Ahogy mindenki érzékeli, a Fornetti a termékportfólió frissítése közben bátran nyúl a hagyományos, klasszikus termékeihez is – amennyiben a trendek, a fogyasztói visszajelzések azt mutatják és jelzik, akár azokat is megújítják. Vajon az ikonikus sajtos pogácsa esetén is így van és így lesz?! Mucsi Nikolettel, a Fornetti Termék Marketing Igazgatójával beszélgettünk a kérdéskörről.

Mucsi Nikolett
Termék Marketing Igazgató
Magyarország kedvenc sajtos pogácsa megújításának /”frissítésének” gondolata azért merült fel mostanában, mert a Fornetti legújabb terméke a sajtos-túrós pogácsa – amely február 24-e óta elérhető szinte az összes partnerboltnál... – sikere megkérdőjelezhetetlen, és ez jelentősen kihathat a hagyományos sajtos pogácsa történetének alakulására is. Mucsi Nikolett azonban egy picit helyreigazít minket.

Prémium termék született
„Nem, nem pontosan erről van szó. Ez egy teljesen másik termék, tömegében is kisebb, mint a hagyományos sajtos pogácsa, magasabb zsiradéktartalma van, puhább, szaftosabb fogyasztási élményt ad. Szerettünk volna egy prémium kategóriás pogácsával, vagy ha úgy érthetőbb, zsúrpogácsával megjelenni, amely mind ízben, mind frissességében megközelíti azt az élményt, mint amit az otthon készített, friss pogácsa nyújt” – mondta el Mucsi Nikolett a sajtós-túrós pogácsáról. Az igazgató számokat is megosztott velünk: az új termék 5 százalék sajtot és 26,8 százalék tehéntúrót tartalmaz – utóbbi igen magasnak számít. A mérete 18 grammos, míg a hagyományos sajtos pogácsa 25 gramm, ami érzékelteti, hogy egy kisebb termékről van szó. Mivel könnyen fogyasztható, bárhová magunkkal vihetjük, így a nap bármelyik pillanatában tökéletes harapnivaló lehet
"…Mind ízben, mind frissességében megközelíti azt az élményt, mint amit az otthon készített, friss pogácsa nyújt”
Fókuszban a tesztboltok
Az új termékekkel kapcsolatban azt is érdemes megvizsgálni, hogyan és milyen módszerekkel tudja bevezetni újdonságait a Fornetti? Erre is megkaptuk a választ: az új termékek első körben a Fornetti saját, boltjaiban kerülnek a kirakatba, az érdeklődők ezeken a helyeken tudják először tesztelni az újdonságokat.
„Az új termékek esetében megnézzük, hogyan fogadják a vásárlók, milyen visszajelzéseket adnak, és csak ezután döntünk a szélesebb körű bevezetésről. Ez biztosítja, hogy valóban olyan termékek kerüljenek a boltokba, amelyek megfelelnek a fogyasztói igényeknek” – magyarázza Mucsi Nikolett.


Mindig a fogyasztó dönt
Az előző hónapokban egy új hot-dogot is teszteltek, a mexikói ízesítésűt, valamint a Tejfölös-sonkás XXL termék újragondolt változata is tesztfázisba került, márciusban és áprilisban pedig a Mini vaníliás kockát próbálhatják ki a vásárlók. „Tavaly a réteskék, a túrós, a barackos és a meggyes esetében volt egy nagyobb volumenű fogyasztói kóstoltatás, melynek eredményeként a termékeket átalakítottuk, tésztájukban és töltelékükben is megújult termékeket vezettünk be. Ezeken jelenleg, egy év távlatából is dolgozunk, hogy a fogyasztói visszajelzések alapján még jobbá tegyük őket” – tette hozzá az igazgató.
A tesztelés több módszerrel zajlik: a fogyasztók online és papíralapú kérdőíveken oszthatják meg a véleményüket, a vaktesztek során összehasonlíthatják az új és a régi változatokat, de az értékelésben a forgalmi adatok elemzése is fontos szerepet játszik. Az eddigi tapasztalatok szerint a vásárlók szívesen vesznek részt a tesztelési folyamatban, mert szeretik látni, hogy a véleményük valóban számít és befolyásolja a végső termékkínálatot. A Fornetti tehát nemcsak a pogácsák és más péksütemények terén hoz innovációt, hanem a vásárlók bevonásával is új szintre emeli a termékfejlesztést.
"…Valóban olyan termékek kerüljenek a boltokba, amelyek megfelelnek a fogyasztói igényeknek”