Hagyományteremtő szándékkal, a pontos állapotfelmérés és az innovatív jövőtervezés jegyében kétnapos Nemzetközi Kereskedelmi Konferenciát tartott a Fornetti Group Kecskeméten. Az első alkalommal megrendezett, dedikáltan a kereskedelmi területeken dolgozó magyar, román és bolgár munkatársakat bevonó és aktivizáló találkozón a szakembereink több olyan célt is megfogalmaztak, amelyek teljesítésével a Fornetti sikeressége hosszú távon fenntartható, rövid távon pedig látványosan fejleszthető.

Kelemen Szilárd
kereskedelmi ügyvezető,
Fornetti Group
Új struktúra, új szemlélet, új gondolatok, új eszközök – tudás- és élménygazdag nemzetközi kereskedelmi értekezletet, egyfajta ötletbörzét tartott a Fornetti Group vezetése Kecskeméten, február 11-én.
A közvetlen hangulatú, zömmel angol nyelven zajló találkozón közel harmincan vettek részt; az eseményen egyaránt jelen voltak a magyar, a román, a bolgár, a kereskedelem és az értékesítés területén dolgozó kiemelt munkatársak. – Egy csapat vagyunk, és nekünk minden munkatársunk véleménye számít. Hiszek abban, hogy tudatosan és tervezetten meg kell teremteni a lehetőségeket arra, hogy a group-szintű témakörök mellett a lokális problémák, kérdések és kérések is megjelenjenek a vállalati közbeszédünkben, mivel nemcsak a céljaink közösek, hanem a vezérelveink is. Ennek jegyében zajlott az I. Nemzetközi Kereskedelmi Konferencia, és azt gondolom, maximálisan elérte a célját, mivel konkrét elképzelésekkel, a gyakorlatban is alkalmazható tudáskészlettel és definiált „to do list”-tel álltunk fel a megbeszélések végén – fogalmazott Kelemen Szilárd kereskedelmi ügyvezető, az esemény ötletgazdája, majd hozzátette: a megváltozott struktúra, a megváltozott szemlélet, a folyamatosan, a piaci igényekhez idomuló stratégiaalkotás sohasem nélkülözheti az őszinte véleményeket, a problémák azonosítását, valamint a közös gondolkodás szükségszerűségét.
Nyitottan és közvetlenül
Az „újraindítás” nevében szervezett program során a munkatársak részletesen elemezték mindhárom három ország piacának sajátosságait, a globális és a régió gazdasági körülményeinek jelenlegi és várható alakulását, a Fornetti aktuális helyzetét, és mindazon kérdéseket, amelyek sikeres megválaszolásaival a vállalat pontosan látja és tudja, hogy milyen irányvonalak mentén haladjon majd a következő években. – Nyitott és attraktív beszélgetéseken vagyunk túl, amelyek segítenek megérteni, hogy hol tartunk most, és segítenek abban is, hogy lássuk: merre menjünk tovább? Mindenkit meghallgattunk, mindenkit bevontunk abba a munkába, amely a közös történetünk jövőjéről szól. Frissítjük a gondolkodásmódunkat, változtatunk a szemléletünkön, az eddig sokszor fejnehéz és központosított döntéshozatal új, mindenki által elérhető platformját alakítottuk ki, amely alkalmas lehet arra, hogy a kornak megfelelő, adekvát és érvényes megoldásokkal dolgozzunk tovább – mondta az ügyvezető.
“… Egy csapat vagyunk, és nekünk minden munkatársunk véleménye számít. .…”


Témát adtak
Többek között ezért volt fókuszban a pulzáló gazdasági környezetben folyamatosan változásra kényszerített franchise üzletág jövője, annak értékelési rendszerének felállítása és országonkénti implementálása; a franchise termékszortiment frissítése és megújítása; az új termékek fejlesztése (különösen a kenyérfélékre tekintettel...) és azok időbeni ütemezése; a fenntartható fejlődést biztosító intézkedések értékelése és számbavétele; a meglévő értékesítési csatornák kiaknázási, az új vagy éppen alternatív csatornák fejlődési lehetőségei; a Fornetti Gusto, egyelőre csak papíron létező koncepciójának megvitatása; a kommunikációs aktivitások fokozása, valamint a vevői adatgyűjtés és egy új, minden területre kiterjedő piackutató, vásárlói elégedettséget, viszonyulást, értékelést vizsgáló felmérést szorgalmazó javaslat terítékre kerülése.
“…A jelenlévők mindent megtesznek azért, hogy a fentebb felsorolt témakörökben jelentős és mérhető eredmények szülessenek a közeljövőben…”

A feladatok adottak, most jön a munka
A részletes tárgyvizsgálatokat előnyben részesítő találkozó azzal a megegyezéssel ért véget, hogy a jelenlévők mindent megtesznek azért, hogy a fentebb felsorolt témakörökben jelentős és mérhető eredmények szülessenek a közeljövőben, és ezekről, ezek formálódásáról így már a következő konferencián is érdemben lehessen újra egyeztetni. A következő Nemzetközi Kereskedelmi Konferencia időpontja még kérdéses, annyi azonban biztosnak látszik, hogy a meghívottak új helyszínen, Magyarország határain kívül találkoznak majd egymással.
