Cégtörténet

2017

2017 januárban béremeléssel indult az év

2017. márciusában Európa egyik legjelentősebb élelmiszeripari kiállításán, az Internorgán mutathatjuk be a Fornetti termékeit a német piac számára

2017. március, huszadik születésnapunk alkalmából az ország vezető gasztromagazinja, a NoSalty munkatársait, illetve bloggereket hívtunk meg a budapesti Ferenciek terén található FFB üzletbe egy termékkóstolóval egybekötött látogatásra.

2017. májusában tehetséggondozó programot indított a Fornetti

2017. júniusától új vezető a Fornetti Csoport élén

2017. júliusában a minőség és a sokszínűség jegyében nyílt új FFB üzlet az Oktogonon

2017. augusztusban Gasztrobloggerek készítettek BakeFitt alapú szendvicsrecepteket

2017. szeptemberében hatalmas szülinapi rendezvénnyel ünnepeltük a Fornetti 20. születésnapját üzleti partnereinkkel

2017. októberében több mint 1200 résztvevő ünnepelte a cég 20. szülinapját a Fornetti Családi Napon

2017. novemberében nemzetközi díjakat kapott a Fornetti, az energiahatékonyság növeléséért és a kiemelkedő menedzseri munkáért.

2017. novemberében Temesváron megnyílt az első külföldi FFB üzlet

2016

2016 januárjában egy igen rangos elismerésben részesültünk. A franchise szövetség a Fornetti számára ítélte „Az év franchise hálózata 2015.” díjat. 

2016. áprilisában megnyitotta első Fornetti Food and Beverage látványpékség szaküzletet a Fornetti, mely a fogyasztói igények változására reagálva gördülékeny önkiszolgálórendeszerrel,  „streetfood” kínálattal, steviával ízesített sajátmárkás üdítőivel, szénhidrát és energiacsökkentett pékáruival várja az egészségtudatos vásárlókat.  

2016. május 1.től általános 10 százalékos bérfejlesztést hajtottak végre, továbbá lezárult az Aryzta AG által indított 600 milliós fejlesztés első programja, mely a gyártósorok modernizálást, és a logisztikai rendszer korszerűsítését célozta meg. 

2016. júniusában Sebastian Gooding Aryzta Central Eastern Europe régiós ügyvezető igazgatóvá nevezték ki, Bánhidi Attilát Közép kelet európai kereskedelmi igazgatóvá, Balthas Kleint pedig régiós projekt igazgatónak.

2016. augusztusában „A holnap szakembere” névvel elindítottuk gyakornoki programunkat, mely az élelmiszeripari technikusok, és élelmiszeripari gépésztechnikusok számára kínál lehetőséget a szervezet különböző osztályainak megismerésére. 

2016. szeptemberében rendeztük meg az első „We love Kecskemét” könnyűzenei fesztivált, ahol elsősorban elkötelezett munkatársainkat és családjainkat illetve Kecskemét városának köszönjük meg az eddigi támogatásukat.

2016. novemberében rangos elismerésekkel gazdagodhattunk. Két értékesítési pontunk, franchise kategóriában a Ferenciek terén található FFB szaküzletünk, „Shop in shop” kategóriában pedig az egyik szolnoki Coopban lévő péksarkunk nyerte el a szakmai zsűri által megítélt SuperStore2016 elismerő címet. 

2016. decemberében az évet az SOS gyermekfalvakkal történő sikeres együttműködésünkkel zárhattuk. Akciónk keretén belül az év utolsó másfél hónapjában az SOS adományvonalának biztosítottunk helyet kínálózacskóinkon, és az ez idő alatt befolyt összeget a Fornetti Kft megduplázta. Így közel 3 millió Forintot sikerült összegyűjteni a szervezet számára. 

2015

A svájci-ír Aryzta AG 2015. augusztus 4-én megvásárolta a Fornettit, ami egy új fejezetet jelent Magyarország piacvezető pékipari vállalatának történetében. A megállapodást követően az új tulajdonos célja a Fornetti továbbfejlesztése és egy nemzetközi hírű, de magyar gyökerű nemzetközi nagyvállalat felépítése lesz.

Az új vezérigazgató, Sebastian Gooding úr lett, aki a vállalatvezetés és menedzsment mellett a pékáru piac működésében is jelentős tapasztalatokkal rendelkezik. Az alapító és eddigi tulajdonos Palásti József külső tanácsadóként és márkanagykövetként továbbra segíti majd a vállalatot.

2015. szeptember 10-én a kecskeméti Fornetti gyár volt az egyik kiemelt állomása az immáron 10. alkalommal megrendezett Coop Rally-nak.

2015. novemberében ünnepélyes keretek között megnyitotta kapuit a Fornetti Kft. kiskunfélegyházi bútorgyártó részlege az Izsáki út 26. sz. alatt.

2015. decemberében az SOS Gyermekfalvak működését nagylelkű adománnyal segítette a Fornetti Kft.

2015. december 11-én Budapesten rendezett közös konferenciáját a  Fornetti Kft., a Földművelésügyi Minisztérium, a Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal "Trendek és Megoldások" címmel.

2015. évi termék és ár akciók:
 

2014

A 2013-ban megkezdett és 2014 tavaszán összegzett márka-imázs kutatás azt mutatja, hogy vásárlóink elvárják, hogy a pékség megjelenésével is megpróbálja kiérdemelni hűségüket. Ideális pékségnek fogyasztó szemmel a következő funkciók birtokában kell lennie: esztétikus termékkihelyezés; frissesség; változatos ízek; megvilágítás; tisztaság; igényes design elemek; szezonális ajánlatok, akciók; állandó minőség; gyors kiszolgálás.

Piacvezető pékáru forgalmazóként és franchise átadóként a Fornetti Kft. elkötelezte magát a fogyasztói igényeknek való  maximális megfelelés mellett. A fent felsoroltakat végigtekintve és átgondolva jutott a menedzsment arra a döntésre, hogy jelentős anyagi tehervállalás ellenére is végrehajtja a designváltást, hiszen ez egy olyan befektetés, mely ebben a kiélezett piaci versenyszituációban,  a vevői lojalitás és piacépítés szempontjából a biztos és hosszú távú siker kulcsa a Fornetti család kezében.

2013

A fejlődés éve volt. Folytatódott az intenzív üzletmegújítási munka. Év végére a megújult arculatú és új technológiákat alkalmazó üzletek száma meghaladta az 1500-at.

Nagy sikerű termékbevezetések történtek, amik meghatározóvá és forgalomnövelővé váltak. Ilyenek például az olivás stangli, vagy a gasztro jellegű termékünk, a hot-dog. Tavasztól intenzív akciós politikát is folytattunk. Szinte minden hónapban volt 2-3 új termékünk, amelyeket 20% árkedvezménnyel vezettük be a piacon.

Megvalósult a kiskunfélegyházi gyárban az 1 milliárd forintot meghaladó magánerős beruházás, amelyet június 7-én dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter avatott fel. Dr Fazekas Sándor az év legnagyobb magyar élelmiszeripari beruházásaként értékelte az üzemet. Hangsúlyozta, hogy a cég a beruházással úgy bővíti a termelés mennyiségét, hogy közben szélesíti a választékot, s ezzel egyidejűleg emeli a termékek minőségét.  A siker alkotórészei között szerepel a minőségi alapanyagok ötvözése a mesterségbeli tudással, mely párosul a vásárlók iránt érzett tisztelettel – hangsúlyozta a tárca vezetője.

A beruházás megteremtette a technológiai hátterét annak, hogy eredménnyel lezárult a két éves kutató-fejlesztő munka, amelynek eredményeként négy új termékcsaláddal találkozhatnak a Fornetti kedvelők: az adalékanyag és tartósítószer-mentes különleges íz-kovásszal készülő kenyérrel, a zöldséges kenyér-jellegű termékkel, amelynél 30-40 százalékban friss zöldség váltja ki a lisztet, az egészségtudatos vásárlói igényeknek megfelelő magvas termékekkel (több magvas, kukoricás, tönkölyös, rozsos, burgonyás stb.), illetve a jelleg, és technológia adta lehetőségeknek megfelelően egyes hagyományos Fornetti termékekben is megjelenik az egyedi tokaji élőflóra.

Jelen voltunk országos fesztiválokon, sikeresen bonyolítottuk le az „Osztálykirándulás” játékot és indítottuk el a „Szalagavató”, valamint a „Tablóversenyt”, hirdettük meg alsó tagozatosoknak a „Rókalandozó” játékot.

2013. év második felében megbíztunk egy ismert piackutató céget, hogy végezzenek egy teljes körű márka-imázs kutatást. Az ott kapott eredmények alátámasztották a 2014. évre tervezett modernizációs törekvéseink létjogosultságát.

2012

A mutatkozott külgazdasági bizonytalanság ellenére a Fornetti Franchise összességében jól teljesített a hazai piacon. Termékbevezetéseink: az előkelesztett kenyerek, a hot-dog vagy a panínók sikeres programként több mint 100 tonnával tudták növelni a havi eladásainkat.

Új üzletek kapcsolódtak be az „ÚJ IDŐ” programba, a meglévő üzletek egyharmada pedig képes volt 15-20%-os üzletenkénti bővülést is elérni az új árucsoportok bevezetésével és pulton tartásával. A technológiájukban és arculatukban is megújult üzletek éves szinten 10%-os növekedést eredményeztek itthon. Az általános minőségi, áru- és piacszerkezet átalakítási munka tehát sikeres volt. Az értékesített árumennyiség 2012-ben 18 642 tonna.

A piacgondozás, új üzletek nyitása és üzletfelújítások, valamint új termékek bevezetése mellett egy nagy ívű termék és technológia-fejlesztő folyamat munkálatai kezdődtek el. A pályázattal is támogatott kutató-fejlesztő munka meghozta az első eredményt: a Fornetti rendelkezik egy, a Tokaji borvidék mustjából kinyert íz-kovásszal, amely állományt javít, harapási élményt fokoz, frissességet őriz, morzsalékonyságot csökkent. A szinte 100%-os pékélesztős termékekkel szemben hagyományos kovászos terméket eredményez lehetővé téve a magyar pékipar kiváló hagyományainak alkalmazását, figyelembe véve a hazai fogyasztási szokásokban a kenyér és kenyér jellegű termékek fontosságát.

Részvétel országos fesztiválokon, az „Osztálykirándulás” játék indítása.

2011

A gazdasági válság – ha az iparágban tapasztalható átlagnál kevésbé is, de – éreztette hatását a Fornetti Franchise-ban is. A magyar piacon havi akcióinkkal és a megkezdett üzlet felújítási, modernizációs folyamat következetes végrehajtásával sikerült minimálisra csökkenteni a forgalom visszaesését. A nemzetközi franchise-ban különösen a balkáni országoknál volt érzékelhető a piac gyengülése a válság hatására.

A piaci stagnálás időszakát arra használtuk fel, hogy kialakítottunk egy olyan sütőlabort, amelyben helyet kaptak a hálózatban működő üzlettípusok és technikai-technológiai berendezések. A modell-üzletekben intenzív képzést indítottunk, amelynek keretében tovább képeztük saját munkatársaink mellet franchise-partnereinket, illetve az ő üzleteikben dolgozó munkatársakat is.

2010

Az ÚJ IDŐ program beindításával megkezdtük franchise partnereink üzleteinek átalakítását, az üzletek technikai-technológiai eszközeinek cseréjét. Bútorüzemünket új, számítógép-vezérelt gyártó eszközökkel szereltük fel alkalmassá téve ezzel a megnövekedett bútorigény kielégítésére. Új tervező részleget hoztunk létre, ahol komplett boltüzemek tervezése történik, amelyeket a létszámában is megnövelt műszaki-kivitelező bázisunk generálkivitelezőként meg tud valósítani franchise-partnereink megrendelése alapján.

A piacot új termékekkel és folyamatos akciókkal tartottuk mozgásban, ellensúlyozva a válság okozta nehézségeket.

XXL Fornetti  Mézes-Mákos néven új termék forgalmazását kezdtük meg 2010. március első hetében.
Megújult az XXL Fornetti Meggyes-pudingos is.

Új termékkel is kedveskedünk a húsvéti ünnepre való tekintettel partnereinknek. Az új termék neve: Party Kifli.
Ízek: Diós, Mákos, Sajtkrémes és Baconos.

Futball Világbajnokságra a Drukker és az Almás-Pudingos termékekkel kedveskedünk vásárlóinknak.

Augusztusban ismét két új terméket kínálunk vásárlóink számára.
Az Epres-csokis Fornetti a kilós termékek táborát erősíti, míg az XXL Bolognai a darabáruk között számíthat nagy sikerre.

EZ MÁS TÉSZTA! - Ezzel a szlogennel októberben, Burek néven az eddigiektől eltérő típusú termékeket kínáltunk vásárlóinknak.
A sonkás-sajtos és a magyaros 150 g egyedi terméksúllyal rúd illetve kifli formában, a húsos és a pulykahúsos kilós termékként jelent meg  a kínálatban.                          

Novemberben Darázsfészek néven két új terméket kínálunk vásárlóinknak. Ez a termék kevert tésztás, készre sütött, 500 g súlyú sütemény, melyet csokoládés és meggyes ízben hozunk forgalomba.
November 11-27 között országos akcióban, 20% árengedménnyel vásárolható meg a pizzás és az erdei gyümölcsös kilós termékünk.

Ez évi akciózásaink során mindig kínáltunk új terméket. A decemberi akciónk szakít ezzel a gyakorlattal. Ezúttal a legismertebb termékeink kerülnek akcióba. 2010. december 6-a és december 31-e között a Sajtos-, Tepertős-, és a Burgonyás Fornettit értékesítjük 20 % kedvezménnyel.

2009

Kezdjük jól az évet! 2009-ben kiemelt célunk volt, hogy franchise partnereinket olyan új termékekkel lássuk el, amelyek segítségével megtarthatják régi vásárlóikat, sőt újabb vevőket is szerezhetnek.
Az év elején az XXL termékek egyedi súlyát növeltük meg több mint 15 %-kal. 110 g-ról, 130 g-ra. Rendkívül fontos: az ár változatlan maradt!  

A Fornetti lett 2009 franchise hálózata
Idén is sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálájára. Ebben az évben a Fornetti érdemelte ki az Év franchise hálózata elismerést.
Minden évben megrendezik a Magyar Franchise Szövetség gálaestjét, melyen felvonulnak a legfontosabb hálózatok. A Fornetti hálózat elismerését annak köszönheti, hogy adott gazdasági körülmények mellett a nemzetközi jelenlét erősítését, illetve a 2009-es évben a külföldi gyártóüzemeinek modernizálását és automatizálását tűzte ki célul és sikerült mindkettőt sikeresen teljesítenie.

2009-ben a Fornetti „ÚJ IDŐ” elnevezéssel nagy ívű fejlesztési programot hirdetett. Az „ÚJ IDŐ” programban a következő egy, másfél évben valamennyi ország Fornetti Master Franchise-erének valamennyi üzletet egységesen, teljes tartalmi, logisztikai és formai egységbe foglalva kell átépítenie.

A Fornetti Franchise recessziós időben is tapasztalható dinamikus fejlődésének magyarázata az előrelátás. A Fornetti Franchise-t létrehozása óta a kis bekerülési költség, a sok, kis tőkével rendelkező partner - szerződésben szabályozott - együttműködése jellemzi. A Franchise-ban dolgozók pontosan tudják, hogy nehéz időszakokban még szorosabb összefogással, folyamatos újításokkal lehet megtartani a fogyasztókat.
A Fornetti az eladóhelyekre saját üzemében készíti a legcélszerűbben kialakított eladótéri bútorokat és vitrineket, amelyek modulonként összeállítva minden üzlettípusban és különböző üzletnagyságban megjelenhetnek. A Fornetti saját tervező csoporttal segíti a partnereket üzletük kialakításában, berendezésében, a marketing csoport pedig üzleti koncepciójuk elkészítésében.

A Fornetti a Nemzetközi Franchise központban olyan oktatási központot működtet, ahol folyamatosan képzi az új technológiák működtetésére saját és franchise partnerei vezető munkatársait. Hasonló oktatási központok jönnek létre valamennyi Master Franchise vállalatnál.

2008

2008. május 19-től új, különleges termék, a Tökmagos Fornetti forgalmazását kezdtük meg.
A vásárlói visszajelzések és az eladási adatok alapján az új Fornetti nagyon kedvelt lett a fogyasztók körében.
A termék fogyasztói árát maximalizáltuk. Tekintettel rendkívül kedvező fogadtatására, az árakciót 2008. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk.

2008. június 1-jétől 100 üzletben teszteltük a Csokis Fornettit. A négy hónapig tartó teszt eredménye alapján 2008. november 3-tól megkezdjük a termék országos forgalmazását.
A termék bevezetését novemberben és decemberben két fiataloknak szóló TV csatornán (VIVA és Jetix) médiatámogatás is kísérte.

2007

A 2006 végén megrendezett „Eszem az eszed” online műveltségi vetélkedő sikerén felbuzdulva 2007  elején ismét elindítottuk az általános iskolások és középiskolások tudását tesztelő játékunkat. A velünk játszó gyermekeknek a korosztályuknak megfelelő tantárgyi és általános műveltségi kérdésekre kellett válaszolniuk. A vetélkedősorozat végén minden korosztály 20 legtöbb pontszámot elért játékosát egy személyes megmérettetésre invitáltuk Kecskemétre, a Katona József Gimnáziumba. Tudásukat értékes nyereményekkel jutalmaztuk.

A nyár folyamán a Fornetti újra megjelent a legnagyobb országos fesztiválokon. A hagyományos kitelepülések között szerepelt a Bajai Halászléfőző Fesztivál, a Debreceni Virágkarnevál és a kecskeméti Hírös Hét Fesztivál is. A tömegeket vonzó rendezvényeken újra megbizonyosodhattunk termékeink népszerűségéről és keresettségéről.

Véget ért a Fornetti fennállásának tizedik évfordulójára szervezett nagyszabású nyereményjátékunk. 2006. szeptember 1. és az 2007. június 30. között több mint tízezer ajándékot sorsoltunk ki a vásárlók között. A legszerencsésebb játékosunk Balassa Éva, budapesti vásárlónk volt, aki a plazmatévé mellett végül megnyerte a fődíjat, a tízmillió forint értékű balatonlellei apartmant is.

2007 szeptemberében „A 7 SLÁGER AJÁNLATA” névvel új akció kezdődött franchise hálózatunkban, melynek keretében valamennyi partnerünk kéthetes ciklusokban, egy héten át ugyanazt a terméket kínálta 20 százalék engedménnyel. Első heti slágertermékünk a kakaós csiga volt. Az akció teljesítette a hozzá fűzött reményeket: a kakaós csiga eladás a háromszorosára emelkedett, ami jól mutatta az akció továbbiakban várható sikerességét.

A Fornetti elsők között lépett a sütőipar területén, és a felhasznált alapanyagok között csak a transz-zsírsavban szegény „jó” margarint használja. Ez természetesen új gyártástechnológiai megoldásokat igényelt, a megszokott élvezeti értékek és termékállagok teljesen azonos megtartása mellett.
2007 októberétől a Fornetti termékek többé már nem hidrogénezéssel előállított margarinnal készültek.

Az adók egy százalékának felajánlásaiból közel egymillió forint gyűlt össze alapítványunk, a Fornetti a Szívbeteg Gyermekekért Alapítvány céljainak támogatására! A több mint ezer üzletünkben kihelyezett urnákba az adományozók majdnem tízmillió forintot téve támogatták a beteg gyerekek gyógyulását.

2006

Megújítottuk, felfrissítettük arculati elemeinket, kezdve a lassan 10 éves Fornetti Babával, aki megfiatalodott, és vidámabb, lendületesebb lett.

2006 nyara a „népünnepélyek” nyara volt számunkra: július és augusztus hónapokban több népes eseményen – pl.: Halászléfőző Népünnepély, Balaton-átúszás, Virágkarnevál – is részt vettünk, és kínáltuk frissen sült termékeinket a látogatók legnagyobb örömére.

Augusztusban három teljesen automata gyártóvonal került beüzemelésre kecskeméti üzemünkben, melyek egyenként 1 tonna/óra gyártókapacitással rendelkeztek .
A mintegy 3,5 millió eurós fejlesztés eredménye: tovább javuló minőség és egyöntetűbb megjelenés.

Elindítottuk 1,2 millió euró értékű, az informatikai rendszerünk teljes cseréjét jelentő projektünket. Ennek keretében a vállalatirányítási rendszer mellett megújult az ügyfélszolgálati, illetve az árurendelési-számlázási rendszerünk is, tovább segítve és egyszerűsítve partnereink kiszolgálását.

Szeptember 1-jétől piacra került megújult darabáru termékcsaládunk, XXL Fornetti néven.

Szintén szeptember 1-jével elindult a Fornetti 10. születésnapjának megünneplésére hirdetett játékunk, melynek keretében 10 hónapon keresztül értékes havi nyereményekkel jutalmaztuk vásárlóinkat.

A szeptember 1-je nagyon zsúfolt nap volt a számunkra, hiszen szintén ezen a napon újult meg weboldalunk mind arculatában, mind tartalmában.

A kunszállási Fornetti Altro mintaboltban elindítottuk Fornetti Pizza projektünket, a helyben fogyasztás mellett már házhozszállítást is kínálva vevőinknek.

A 2005. évben megkezdett jótékonysági kezdeményezést folytatva december 5-én a FORNETTI A SZÍVBETEG GYERMEKEKÉRT ALAPÍTVÁNY összesen mintegy 15 millió forintot adományozott 14 gyermek-egészségügyi ellátást folytató intézménynek.

2005

Május 19-én felavattuk a Fornetti Pannon Kft. 3.000 négyzetméteres csarnokkal bővült igali gyártóüzemét. A cég fontos szerepet töltött be Igal és környéke életében azzal, hogy 20 településről csaknem 200 dolgozónak adott munkát. Az eseménnyel egy időben vehette át a Fornetti Pannon Kft. a BVQI tanúsítványát az IFS élelmiszerbiztonsági rendszer meglétéről. 

A Franchise Europe (az Európai Unió központi franchise szaklapja) 2005. évi top 500-as listája, mely az Európai Unióban több mint 60 féle üzletágban tevékenykedő franchise rendszert rangsorol partnereinek száma szerint, az élelmiszer típusú franchise rendszerek között a Fornetti Franchise-t 2. helyre rangsorolta, sőt a világszerte ismert márkanevek európai abszolút listáján a Fornetti a dobogó 3. fokán végzett.

Szeptember 1-jén Kunszálláson megnyitottuk a Fornetti Altro első referencia üzletét, ahol az üzletberendezés már Fornetti tervezésben és kivitelezésben készült. 

A FORNETTI A SZÍVBETEG GYERMEKEKÉRT alapítvány gyűjtéséből, a Fornetti Kft. adományából és az adományban részesülő intézmények saját erejéből összegyűlt 14 millió forintból vásárolt eszközöket december 5-én a Kecskeméti Kórházban tartott rendhagyó sajtótájékoztatón öt beteg gyerekeket gyógyító kórház vehette át.

2004

Új formába öltöztettük kedvelt termékeinket (hatszögletű baconos – expressz pizzás) és felfrissítettük töltelékeinket (darabos meggyes, barackos és túrós réteske). 

Év elején a Mai nap című újsággal közös pályázatot hirdettünk, melynek nyertesei (10 fő partnerével) egy 12 napos felejthetetlen egyiptomi utazást nyertek. A szerencsések a tengerparti pihenésen túl ellátogathattak Kairóba és Luxorba, és egy hajókirándulás alkalmával megcsodálhatták a Vörös-tenger fantasztikus élővilágát.

A nyárra sem hagytuk magukra vásárlóinkat. Egy fotópályázattal kértük őket, hogy örökítsék meg a nyaralás legemlékezetesebb pillanatait, melyet a Fornetti-vel töltöttek. A beküldőket értékes nyereményekkel jutalmaztuk. 

Szeptemberben bevezettük a forradalmi újdonságnak számító előkelesztett termékeket, melyek 15 percre csökkentik a termékek bolti elkészítési idejét: nem igényelnek sem megeresztést, sem kelesztést. Egyszerűbbé teszik a bolti munkát, és standardabb minőséget biztosítanak.

November 23-án, a Gundel Étteremben egy sajtótájékoztató keretében vehettük át a BVQI tanúsítványát az IFS élelmiszerbiztonsági rendszer és az ISO 9001-2000 minőségirányítási rendszer meglétéről.

Megkezdődött a franchise rendszer kiépítése Ukrajnában.

2003

Bevezettük az automatikus rendelési rendszert, melyet egy SMS fogadó központtal bővítettünk, így a rendelések pontosítására partnereinknek még egyszerűbben nyílt  lehetőségük.

1,5 milliárd forintos beruházással kibővítettük és modernizáltuk a kiskunfélegyházi gyáregységünket, ahol beüzemeltük Magyarország legnagyobb kapacitású alagút kemencéjét, amely egy automata gépsorral összeépítve óránként 1 tonna készre sütött termék előállítására alkalmas.

Új elősütött és készre sütött termékeket vezettünk piacra: Croissant-t, Muffin-t és a Pontino-t.

Fiatal fogyasztóinknak (általános és középiskolásoknak) szlogeníró pályázatot hirdettünk, melyre szellemesebbnél szellemesebb megoldások születtek.

Megnyíltak a franchise rendszer első Európán kívüli üzletei Kuvaitban.

2002

A 2002-es év az egységes megjelenés jegyében kezdődött. Ennek keretében megújítottuk néhány reklámhordozónkat, többek közt  az ingvállas reklámtáskát, a nyitva-zárva és az előrendelést felveszünk táblákat, valamint az árjelzőket.

Márciustól piacra kerültek a Fornetti Expressz termékek, melyek az élesztő nélküli, kelesztést nem igénylő technológiának köszönhetően 35 percre rövidítették a bolti elkészítést. Ezzel lerövidült a reggeli boltnyitáskor az első termékek kisütési ideje, illetve napközben a gyorsan változó vevői igényt rugalmasan lehetett követni. Használatával munkaerőt, időt és pénzt spórolhatnak meg partnereink.
 

Májustól folyamatosan kerültek bevezetésre a Fornetti termék-szortimentet bővítő, de a megszokottól eltérően darabra értékesíthető péksütemények.

Szintén májustól - a 2001. évben már elindított új - digitális turbó kemence a Széchenyi tervben elnyert támogatásnak köszönhetően egyre több partner számára vált elérhetővé, és járult hozzá a magasabb színvonalú, egyenletesebb minőségű bolti technológiához.

Ősztől megjelentek az üzletek fagyasztó pultjaiból megvásárolható, otthon süthető Fingers Food névvel jelölt termékeink.

A Fornetti ötödik születésnapjára rajzpályázatot hirdettünk az általános iskolás diákok körében, melyre a Fornetti-vel és tevékenységével kapcsolatos rajzokkal lehetett nevezni.

Újabb külföldi ország, Szerbia csatlakozott a franchise rendszerhez.

2001

Május 1-jén rendszerbe került a Fornetti saját fejlesztésű, digitális vezérlésű látványkemencéje a „Forno di Fornetti”.

Az új kemencében kisülő termékek minősége sokkal jobb és egyenletesebb volt, mint a korábbi átalakított modellekben készülteké. A kemence előnye, hogy kezelése kevesebb odafigyelést igényel, működése programozott, a termék berakását követően egyetlen gomb megnyomásával a program mindent elvégez (pl. gőzölés) és jelzi a sütési idő végét.

A nyár új terméke a Magvas rudacska volt.


A Vakáció Akción értékes tárgynyereményeket sorsoltunk ki a velünk játszó vásárlók között.

Augusztus 17-én ünnepélyes keretek között átadásra került a Gazdasági Minisztérium támogatásával épült kecskeméti Franchise Export Központ, mely több mint 4.000 m2-en, akkor még 10 Fornetti Master Franchise vállalat munkáját koordinálta.

2000

Az egységes arculat jegyében új dekorációt kapott az akkor közel 60 gépkocsiból álló járműparkunk.

A Fornetti Franchise regionális kapacitását kinőve már országos szintű rendszerré fejlődött, piacvezető szerepet töltött be, és elismert márkanévvé vált. Termékei megtalálhatók voltak minden jelentősebb település élelmiszerüzletében.

A magyarországi franchise átvevő partnerek száma elérte az 1.200-at, ez több mint 1.500 sütési pontot, franchise szerződést jelentett.

Tovább bővült a rendszer a határon túl: Csehországban és Romániában.

Közép-Kelet Európában több mint 2.700 sütési ponttal rendelkezett a Franchise.

Megjelent az átvevő partnerek tájékoztatását célul kitűző Fornetti Info információs magazin.

Elindult hagyományteremtő gyermeknapi rendezvényünk, melynek keretében a budapesti Városliget mellett országszerte helyben sütött termékekkel és játékokkal kedveskedtünk ifjú látogatóinknak.

A Fornetti Vakáció akció keretében 10 szerencsés vásárlónk partnerével egy hatnapos Disneyland-i programmal egybekötött párizsi és Loir-völgyi utazást nyert.

1999

Januárban elindult a „Hónap terméke” akció, melynek keretében minden hónapban egy új terméket kínáltunk vásárlóinknak.

Augusztusban piacra került a Girella, mely sodrott technológiájának köszönhetően volt különleges

A Fornetti Franchise megjelent Magyarországon kívül is: Szlovákiában, Lengyelországban és Horvátországban.

1998

Január 1-jén, a Franchise Master Licence megvásárlásával létrejött az igali székhelyű Fornetti Pannon Kft, mely a Dunántúl nagy részén működteti a franchise-t.

Kiskunfélegyházán megépült a Fornetti első nagy gyártócsarnoka.

Februárban választékbővítésként piacra kerültek a csokis, a vaníliás és a barackos termékek.

1997

Palásti József pékmester 1997. március 1-jén családi vállalkozásként létrehozta a Fornetti Kft-t. Egy átalakított kecskeméti polgárházban kisipari jelleggel elindult a fagyasztott termékek gyártása. A termékválasztékot kezdetben még a Sajtos és Tepertős pogácsák jelentették, melyeket az európai gyakorlattól eltérően nem darabáruként, hanem kilóra vásárolhattak meg a fogyasztók. A Fornetti termékek értékesítése, egy Magyarországon akkoriban még ismeretlen látványpékség-hálózatban, franchise rendszerben történt. Alapját az egyszerűen telepíthető és bővíthető mobil sütőegységek jelentették.

  
Napról napra közel 1 millió ember fogyasztja a Fornetti termékeket. A fogyasztóink igényeihez igazodva a kínálat folyamatos megújítására helyezzük a hangsúlyt.
A Fornetti franchise rendszere lehetővé teszi, hogy Ön kis befektetéssel, kockázatmentesen bővíthesse meglévő üzletének kínálatát, vagy indíthasson egy új, jövedelmező vállalkozást.
A Fornetti 2004-ben alapította a Szívbeteg Gyermekekért Alapítványt, mely nonprofit szervezet több formában támogatja a betegek gyógyulását.